Konfirmander i fyra stift!

Jag insåg igår vilken rikedom jag har i att ha haft konfirmander i fyra olika stift!

  • som tonåring i Göteborgs stift.
  • som medarbetare (Volontär i Svenska kyrkan) i Lunds stift.
  • som student och personlig assistent (både i församling och på stiftsgården Tallnäs) i Växjö stift.
  • som vuxen och missionär (i församling med läger på stiftsgården i Rättvik) i Västerås stift.

Jag inser att et nog inte är så många som har den breda erfarenheten! Det är berikande att se vår Svenska kyrka på många olika sätt och inom flera olika traditioner! Jag är tacksam för de erfarenheter jag fått ock hoppas få dela  med mig till fler konfirmandgrupper och arbetslag, så att fler får lära känna Gud bättre. Den vandringen är vi alla på!

Kommentera

