Go Brålanda!

Blev så glad när jag läste det här på GP.se.

300-400 personer som fastnat i snökaoset (flera meter höga snödrivor) fick mat och husrum i Brålanda, i hel och på en ngdomsgård. Detta om jag förstår rätt på initiativ av prästen i Brålanda, vilket borde vara den utomordentlige Thomas Holmström. Det gör mig så glad!

Jag har själv fått uppleva  gästfriheten i bland Brålandas församlingar, både Pingst, Mission och Svenska kyrkan så jag vet vad det innebär! Vi fick bo i vad jag tror var en kyrka, men jag undrar om det inte var en ungdomsgård, det får jag låtavara osagt. Men vi blev hembjudna till flera hem och mottagna med stor värme. Jag kommer aldrig glömma familjen som med 5 eller 6 egna barn tog med vårt team på 8 till sitt födelsedagskalas och avslutade kvällen medatt junga en välsignlsesång för oss innan vi åkte. Alla sjöng med, liten som stor. Det är ett minne och en värme som består!

Underbart att höra att så många insnöade fick uppleva denna värme, flera hamnade säkert hos samma familj som vi! Jag hoppas och ber att de också förstod att den värmen kom från Gud. Han som har omsorg om oss, både i snö och solsken!

Otrolig värme får man också av att se skidlandslagets laginsats i skiatlon! Vilken bragd! Vilket sammarbete och vilken triumf! Helt fantastiskt!!!

Kommentera

