Adoptera

En mer hjärtskärande bild från krisens Haiti får man leta efter.

För att vara ärlig så har jag inte riktigt orkat ta in allt som hänt på Haiti sen jordbävningen den 12:e januari. Bara i väldigt små portioner.

Men att läsa artikeln med denna bild blev ett måste.

Det är när jag ser en sådan bild somjag beundrar mina vänner som nu är i process att adoptera barn från länder långt borta. Beundran på gräns till avundsjuka, eller i alla fall en längtan efter att kunna göra likadant.

Jag vet att adoption inte är bästa lösningen för alla barn. Men för ett land i sådan kris som det är nu så tror jag att det skulle göra positiv skillnad för åtminstone några barn. Det är min barnsliga längtan…

One thought on “Adoptera

  1. Ping: Flera tänkte som jag « Sanningen, Livet och allting

Kommentera

