Stolt, men riktigt besviken!

Jag är stolt över att Kristdemokraterna och Göran Hägglund inte har lagt sig i diskussionen om könsneutrala äktenskap! Hade de gjort det så hade nog många övervägt att inte rösta på dem i nästa val. Tyvärr finns det kanske inte så många andra bra alternativ så det kanske hade blivit det i alla fall, men det är en annan problematik.

Men jag är riktigt besviken på stadsminister Fredrik Reinfeldt som inte bara kör över sina regeringskamrater utan också gör det den dag detta år då det kommer höras minst. Detta eftersom alla, med all rätt, pratar om president Obama. Det tycker jag är fult rent ut sagt.

Jag förstår att det finns en stor opinion för könsneutrala äktenskap, och det kanske inte går att stoppa. Men att inte ta frågan om civilrättsliga äktenskap (eller vad de nu kan kallas) på allvar är även det ett svek, både gentemot allians-kollegorna och deras väljare och andra med denna åsikt. Jag tycker att det verkade som om Kristdemokraterna hade en vettig och ödmjuk approach och hoppas att diskussionen kommer fortsätta.

Kommentera

