Något gott efter branden

Jag måste bara berätta en sak till om Branden som hänger mer ihop med artikeln i Dagen.

Jag hörde om en muslmsk kvinna i som miste sin dotter i Branden. Hon sörjde länge men sen startade hon ett konditori i Kortedala. Då mindes hon det hon bestämt sig för när dottern dog och hennes kristna grannar kom med kaffebröd för att dela hennes sorg; ”När jag startar mitt konditori skall jag ge allt som blir över till kristna!”
Det gör hon nu! Varje dag fryser hon in det som inte blivit sålt, och med jämna mellanrum kommer en kristen kvinna och hämtar upp bröd, bullar, wienerbröd, allt möjligt…
Detta ger hon i sin tur vidare till gömda flyktingar och andra behövande.

När jag hörde detta gick jag ner på mina knän, grät och bad. ”Tack gode Gud för att du kan använda något så fruktansvärt till något gott!”
Självklart kan man inte jämföra ett barn med lite bröd, men samtidigt så är detta bröd en välsignelse som får ringar på vattnet, och alla som får del av detta bröd kan be för kvinnan och tacka Gud för henne!

Gud välsigne er!

Kommentera

