Närvaro, vatten och kanelbullar

I morse frågade jag Gud vad jag skulle göra idag.

Det första Han sa var: ”Va med mig.” Det är en attityd, en vetskap om att Gud är med i allt och ha med Honom i samtalet och tankarna som pågår hela dagen.

Det andra var: ”Drick vatten!” Jag tänkte: ”Jaja Pappa!” – Jag har en förkylning och vet att det är viktigt att dricka mycket för att bli frisk. Trots att jag hade vatten på rummet så drack jag inget vatten. Jag kom inte längre än till trappan innan jag började hosta. Ich det var inte lite utan så att jag nästan inte fick luft. – Till köket och dricka vatten! Tre glas senare mådde jag rätt ok. Gud hade rätt igen!

Det tredje Han sa, eller det var snarare en bekräftelse på en tanke än ett direkt tilltal men det var: Ät en kanelbulle.
Till min stora glädje säljs det kanelbullar i Hedemora som jag kan äta, och jag har några i frysen. Nackdelen med det är att jag har fått den dåliga ovanan att äta en som frukost när jag inte hinner göra&äta havregrynsgröt. Jag blev därför förvånad över att Gud ville ”stödja” denna dåliga vana. Men minsta motståndets lag sa att jag ändå ville ha en bulle, så jag tog en.
Sedan insåg jag sammanhanget. Igår bakade några elever bullar. De ville använda dem som en symbol för Sverige och som en påminnelse om att be för Sverige. Så varje gång vi ser en kanelbulle kan vi be för vårt land!
Så, där stod jag nu med en kanelbulle i munnen och insåg att DTSen med 9 nationaliteter bad för mitt land och att det var det Gud ville påminna mig om!

Jag är så tacksam för att jag ställde frågan – och för att Gud svarade och fick lära mig allt detta på en kvart!

 

Sköt om er!

Kommentera

