Frälsare

Jesus är min frälsare – för att jag behöver det!

Det sa Stefan Wildung i sin predikan idag i Stora Skedvi kyrka.

Jag tyckte att det var så bra, för även om det är självklart att för att någon skall kunna vara en frälsare så måste det ju finnas något att bli räddad från, så är det lätt att glömma. Det är oxå lätt att glömma att det är JAG som behöver en frälsare, det är jag som har en skuld till ”världen” för allt ont jag gjort, både människor och miljön. Det är min skuld som jag behöver bli förlåten för.

Tack Gud för att Du har gjort det möjligt, allt det som jag inte kan. Till Dig tillhör äran!

Kommentera

