Så skön kväll!

Jag har haft en så skön kväll!

Lugn och avslappnad.

Hela dagen har varit väldigt lugn, försov mig till och med! Men fick inga bannor för det – vilket känns bra, för dåkan man inte spela på det dåliga samvetet, utan bara ta nya tag.

Jobbade lite längre och fick gjort en hel del. Skönt!

När det var klart lagade jag mat ihop med EunMee. Var sin rätt, men småpratandes. Som vanligt hamnar vi i samtal om folks koreanska/västerländska namn. Det är konstigt det där… 😉

Hon gav mig lite att smaka av maten hon lagade och jag gav henne en rökt böckling jag hade över. Det är något jag verkligen tycker om i den koreanska kulturen – Generositeten med mat!
Och bäst är det ju med kimbap – koreansk sushi! 🙂

Ikväll  har jag suttit och kollat på ”Singelmammor” på SVT Play.
Jag satte mig bekvämt på sängen, bra belysning, satte datorn på en stol och lutade mig tillbaka och tittade.

Det var bra, kanske lite närgånget i det svåra, men samtidigt ärligt. Br att höra vad det tänker.

Två av tjejerna blev med barn när de var 19. De har aldrig ångrat sina beslut, även om det varit svårt att orka med allt.

Jag tycker att det var fantastiskt att de ger denna bild av hur det kan vara att bli gravid ung, och ändå välja att behålla sitt barn, och samtidigt inte spridaett rosenrött skimmer omkring det.
Även den tredje tjejen (30 år, singel och förstföderska) är i en sådan situation att hon ”lätt” – enligt samhällets normer – kunde ha valt abort. Det valde hon inte och världen fick ännu ett underverk!
Tack Gud för Camilla, Silas och Alicia! Och deras mammor och familjer!

Kommentera

