Sexton år!

Tack Gud för dessa 16 år!

Idag är det sexton år sedan jag fick möta Jesus!

Gud tog första tillfället efter att jag bad om att få lära känna Honom personligen. Så fort människor började be efter filmen Gömstället upplevde jag något som jag inte kan beskriva som något annat än ett personligt möte med Jesus Kristus. Han berörde mig på ett sätt som ingen annan kan och jag beslutade mig för att ge mitt liv till Honom.

Att det sen hände i en Finsk Pingstkyrka gjorde mig väldigt förvirrad – ”Gud, vad vill du nu? Jag trivdes ju bra i kyrkan där jag förstod vad som sas!” 🙂

Sedan dess har tron varit något av en berg och dalbana – men relationen har altid funnits där, även om jag många gånger har skämts inför Gud på grund av mina misstag och vänt mig bort ifrån Honom. Men Han har aldrig vänt sig bort ifrån mig. Om något har stått emellan oss så är det min stolthet.
Min stolthet som sagt: Jag kan klara av det här själv.” Eller som bara int ehar kunnat ta emot att Gud är så god och förlåtende som Han är. Det kan iblnd ta en stund att förstå.

Jag är verkligen otroligt tacksam för dessa år. Både för allt det som var i början och för det som har fått mogna fram. Det är Gud och jag. Vi kan inte skiljas åt.

Kommentera

