Hemma hos pappa i helgen

Alltså, Gud är så rolig!

Igår fick jag en tanke på att jag inte skulle gå till Buråskyrkan som jag brukar när jag är i närheten (de senaste 10 åren i alla fall), utan till Kullavikskyrkan där jag växte upp.

Jag berättade det för pappa idag och då sa han att det skulle va något speciellt där i helgen. När jag slog upp ”predikoturerna” i GP såg jag att kyrkans 25 års jubileum skall firas idag! Egentligen invigdes kyrkan på Jungfru Marie Bebådelsedag som jag tror var 25 mars 1984, men det är fantastiskt att få vara med och fira i alla fall!

Men tillbaka till det fantastiska att jag fick den här tanken, sa det till pappa och på så sätt fick möjlighet att fira med många som jag träffar så sällan (skrivet i profetisk perfekt för er teologer! :-))

Det var samma sak igår när Telias mobilnät gick ner. Jag skulle träffa en kompis ”i stan” (hade inte sagt något mer exakt). Jag blev senare än planerat och kunde inte ringa. Hon satt och väntade vid Kopparmärra i 2 timmar och gick sedan till sitt pendeltåg.
Jag gick längs Avenyn, passerade Kopparmärra, antagligen bara minuter efter hon gick. Var på väg in till Teliabutiken i Nordstan men svängde av till stationen istället (”fick inte” gå in) och gick längs hela pendeltåget. När det var en halv vagn kvar kom min vän ut – hon hade sett mig!
Dörrarna stängdes och tåget gick.

Vad blir då slutsatsen av detta: Gud är större än Telia och ville inte att vi skulle åka hem besvikna. Detta var enda gången på 3 månader som jag har möjlighet att träffa min bästa vän. Vi fick en fin kväll med god kebab och mässa! 🙂

Tack Gud!

Kommentera

