Blockchoklad med mintsmak

Åh vad jag längtar efter att skära blockchoklad med mintsmak med kniv!

Men jag längtar inte efter ångesten som jag tror att jag minns kom med den. Sitta ensam på rummet, försöka jobba hemifrån för att det inte gick att koncentrera sig på kontoret. Stressad och dåligt samvete. Och ingen annan choklad hemma än blockchoklad, även om mintsmaken gjorde den godare än de flesta andra jag tål.

 

Ett annat mycket bättre minne av den där chokladen var kvällen då vännerna tog med sig grillmat, frukt och chokladfonue hem till mig när min bil hade stannat! Det var ändå fantastiskt! Då vet man att man har riktiga vänner! Tack Gud!

Kommentera

