Halsfluss, längtan och gatuevangelisation

Jag har det rätt bra i allmänhet, men har åkt på en halsfluss så jag är inte så pigg just nu… Vilket är irriterande eftersom två bekanta är här på besök. De är ju inte bara här och hälsar på mig, som tur är nu när jag ligger sjuk, men det hade varit kul att umgås mer med dem. Men jag orkade äta middag med dem och några andra ikväll och det var trevligt! Z gjorde ju en dts i vintras och J har gått SOSMissionsskola så det är intressant att höra hur de haft det och jämföra. Det finns ju starka och svaga sidor överallt. En sak vi pratade om var det radikala brinnandet och entusiasmen i evangelisation och för Gud.

Det saknar jag, framför allt i mitt eget liv men oxå på Restenäs och i UMU.

När Magnus var här i somras pratade han om hur det var när han kom till Restenäs -88 och hur UMU var kända för radikal gatumission! Det fick mig att tänka till. Jag mindes när KDTS skickade bilder från sin outreach och jag skämdes lite när jag såg att de stått i Brunnsparken i Gbg – ”pinsamt, det skulle jag inte våga” tänkte jag. Nu fick jag omvända mig och be Gud om förlåtelse! Jag fick oxå, på ett sätt, en möjlighet att göra något gott av det. När KDTS hade graduation delade de ut kort från sin skola – då tog jag just den bilden när de sitter utanför Pallace och spelar på koreanska instrument, och bär det i min Bibel. Det kanske inte är det mest ”effektiva” sätt att evangelisera, men det är i alla fall ett sätt att visa att det fortfarande finns människor i detta land som älskar Jesus! Vilket inte alla i Sverige vet om!

Jag tror att vi behöver komma tillbaka till det barnsliga och förälskade i Jesus!

Vet inte riktigt hur, men jag vet att det måste hända om vi skall överleva! Som människor, inte bara som ”religion”.

Nu skall jag nog sova så att jag kan gå upp och se på ärkebiskopsmottagningen på TV i morgon! ÄBAnders e bra!

Kommentera

